Sunday 5 August 2018

Saya Guru Sepanjang Hayat.

Teks: Siti Naimah Norman
Gambar: Koleksi Peribadi



Cikgu siti mengajar mana? Itulah soalan yang sering saya terima bila ada ibubapa nak masukkan anak kelas membaca.

Saya pun begitahu, saya pernah mengajar di Selangor sebelum saya berkahwin. Saya mengajar sekolah rendah. Lepas kahwin ikut suami menetap di melaka ni ha. Minta kerja dapatlah mengajar Jaim IPD sekejap.

Mula buka kelas atas permintaan ibu kepada anak murid jaim yang saya ajar. Sampailah sekarang ini. Masih mengajar dan menguruskan tuisyen. Dari 2015 buka kelas mengaji.

Saya ambil lesen mengajar bacalah anakku & ReadEasy pada Mac 2017. Pinjam duit suami tau. Ikat perut masa tu bayar hutang. Habis dan bayar. Lega. Gaji sendiri pun tak ambil mana.

Sudah setahun setengah kelas ini berjalan. Alhamdulillah. Doakan kelas ini mampu berkembang lebih jauh.

Moga dapat bantu anak-anak cepat membaca. Bahan bantu mengajar membaca pun ada dijual.

Nanti saya kongsikan ya. ✌

#cikgusitiphonicsmart

2 comments:

  1. Alhamdullilah, selamat berkenalan puan. Saya berasal dari Melaka, tapi menetap di Selangor

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan puan. Ada rezeki boleh jumpa di Melaka nanti.💪

    ReplyDelete

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...