Sunday 27 December 2015

Pentingnya Kesihatan Buat Wanita Pengurus Rumahtangga




Teks: Siti Naimah Norman
Gambar: Jamu Susuk Dara Shop

"Cikgu Siti jual jamu ya. Tak segan ke cikgu jual Jamu Susuk Dara, produk intim, kesihatan suami isteri.".
 Kalau diikutkan memang segan. Tapi, ia keperluan. Jamu bukan untuk intim sahaja. Jamu untuk bersih dan sihat".

Mama ini cikgu di rumah. Mama juga berkongsi kebaikan Jamu Susuk Dara. Sebagai seorang isteri, ibu dan cikgu yang menguruskan hal-hal kerja di rumah dan mengajar di kelas, sememangnya tidak dapat dinafikan pentingnya tubuh badan yang cergas dan kuat.

Kadangkala bila dah ligat sangat kerja, rasalah juga sakit-sakit urat, kejang kaki dan lenguh-lenguh. Muda lagi dah rasa saki-sakit. Itulah akibat tidak menjaga pemakanan. Punca penyakit adalah salah satunya adalah daripada perut. Apa yang kita makan itu akan menentukan tahap kesihatan kita.

Selepas bersalin, kebanyakkanya wanita akan mengalami sakit urat. Banyak faktor seperti kerja berat, sejuk dan makan yang tidak berpantang terutamanya makanan sejuk dan ais batu. Saya ini "hantu ais'. Dari zaman bujang lagi memang gila-gila minum ais. Bila dah bersalin, saya memang minum ais setelah mohamad berusia setahun. Memang ketagih nak minum sekali pasti nak minum lagi. Sejuk dan sedap rasa. Tapi, kesannya tahulah. Lepas minum pasti sakit pinggang, urat semua. Memang sakit. 

Selepas kenal Jamu Susuk Dara ini, mama berpantang terus daripada meminum ais. Memang rasa perubahan positif kurang sakit badan. Memang ais diharamkan daripada menu mama. Jika makan di kedai memang minum air suam atau air jus buah suam. Lebih sihat. Tiada ais tiada makanan sejuk seperti tembikai, timun dan sebagainya.

 Bagi kalian yang ingin mencuba Jamu Susuk Dara, boleh ke page,
 https://www.facebook.com/Jamu-Susuk-Dara-Shop-1395744224081057/?ref=hl.
atau hubungi mama whatsapp 0189069144.

Bila kita guna, kita rasa sendiri keberkesanannya. Kita mahu orang lain turut dapat manfaatnya.
Biar produk berbicara. 

smile emotico

No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...