Thursday 6 April 2017

Mak Ayah Asbab Rezeki Kita Murah

Teks: Siti Naimah Norman


Setahun lalu, saya pernah keliru. Masih tercari-cari identiti bisnes saya. Kadang-kadang rasa kurang yakin.

Nak jadi apa? Identiti bisnes apa? Memang keliru sangat.

Saya asal budak geomatik. Saya belajar ukuq tanah. Teropong-teropong gitu. Keluar "U" jadi ustazah mengajar sekolah rendah swasta.

Ajar subjek matematik dan sains. OK ada kaitanlah dengan kos geomatik.

Lepas tu kerja jadi kerani sambilan. Lepas tu jadi cikgu balik. Mengajar bahasa arab. Mengajar tuisyen. Buat hometuisyen sama.

Lepas kahwin berhenti mengajar. Kedebak kedebuk jadi cikgu juga sekarang.

Mungkin kerana doa Abah. "Besok besar jadi ustazah". Itulah lagu Abah buaikan saya. Ternyata doa ibubapa makbul.

Kita jangan lupa Mak bapa kita. Mereka juga asbab rezeki kita hari ini. Uhuhu. Rindu nak peluk Umi Abah.

#cikgusiti
#catatanharian

No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...