Friday 11 September 2015

Ada Anak Kecil Bukan Penghalang Belajar Bisnes


Teks: Naimah Norman
Gambar: Koleksi Peribadi

Alhamdulillah. Syukur atas nikmat kurniaan Allah yang tidak terhitung banyaknya. Tenang dan fokus bekerja dari rumah. Jauh daripada kesesakkan jalan raya. Bebas daripada komitmen masa dan bahagia di sisi insan tersayang.

Alhamdulilah, september ini genap setahun sudah saya bersama ABDR ( Akademi Bekerja Dari Rumah. Pejam celik, pejam celik, tidak terasa masa yang berlalu. Bermula daripada masalah, kita akan jadi lebih kreatif untuk mencari penyelesaian.

Teringat semasa mula-mula hendak mengambil keputusan menyertai ABDR, waktu itu saya sudah memulakan bisnes online. Promosi guna personal facebook.

Saya selalu cari maklumat dan teringin sangat nak belajar bisnes. Namun, masalahnya saya ada anak yang masih kecil. Mohamad waktu itu masih berusia 3 bulan. Saya juga ada membuat permohonan kerja dan menunggu jawapan untuk dipanggil temuduga jika terpilih.

Melihat kesungguhan dan fokus saya untuk bisnes online, suami menyokong sepenuhnya saya sertai ABDR. Alhamdulillah. Sampai sekarang saya seronok bersama ABDR. Kelas yang dijalankan secara online sangat memudahkan saya. Sambil jaga anak saya boleh jenguk blog. Tiada lagi alasan tidak dapat hadir ke kelas belajar bisnes.


Bagi kalian yang tercari-cari kumpulan sokongan untuk berbisnes online, saya sarankan untuk kalian sertai ABDR. Ada anak kecil, sangat menghadkan untuk keluar. Jika kalian mempunyai kengkangan untuk hadiri kelas belajar bisnes, masa yang terhad, atau sukar untuk keluar rumah, ABDR adalah kumpulan sokongan yang sesuai untuk menyelesaikan masalah kalian itu. Belajar dari rumah sahaja atau di mana-mana selagi ada talian internet. Mudah bukan?

Mengenai ABDR.

-ABDR adalah kumpulan sokongan surirumah.
-ABDR sebagai rujukan atau tapak awal untuk surirumah bermula.
-Jaringan semakin membesar setiap hari.
-Surirumah mampu berkongsi peluang, bertukar pandangan, kolaborasi produk dan bisnes.
-Kumpulan sokongan untuk suri yang masih bekerja.
-Kumpulan sokongan untuk surirumah yang mahu belajar menjana pendapatan secara online.
- ABDR bukan sahaja terbuka untuk surirumah, malah para ayah, pak cik, abang long, pelajar juga di alu-alukan.
-ABDR mara 2000 ahli untuk 2015. Segalanya dengan izin Allah.

ABDR juga tawarkan kelas untuk kalian promosi bisnes atau perkhidmatan dengan menggunakan medium percuma seperti blog dan fan page.

Antara kelas yang ditawarkan.

1.Kelas asas blog penulisan

2.Kelas bina kedai online

3. Kelas akaun

4. Kelas asas wordpress

5. Kelas beriklan instagram

6. Kelas borong telekung solat

7. Pendaftaran iklan, rakan niaga abdr

Jika kalian mahu sertai kami di ABDR, boleh hubungi saya.

Email: naimahnorman@gmail.com
Whatsapp: 0189069144

No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...