Monday 16 July 2018

Kelas Tuisyen Tahun 1, 2 dan 3.

Teks: Siti Naimah Norman
Gambar: Koleksi Peribadi

Kelas matematik 2 minggu lepas, kami belajar topik wang. Saya bagi contoh wang.

"Cikgu tu duit raya ke"? Kata saif

"Cikgu tak bagi duit raya pun kat kami". Sambungnya lagi.

"Laaa. Kamu tak datang rumah cikgu pun beraya, mana nak dapat duit raya". Kata saya sambil ketawa.

"Yela, yela besok malam kami datang".

"Yelah tu. Hmm". Kata saya lagi.

Mereka ni berlima je yang datang beraya minggu lepas. Dapatlah mereka duit raya tu. ☺


Saya tunggu juga anak-anak didik saya datang hari raya tadi. Tapi tiada.

Yang ada bekas anak murid yang tudung biru mudah dalam gambar di atas tu. Bekas anak murid mengaji dan tuisyen tahun 1.

Tuisyen tahap 1 sekolah rendah, saya buat untuk subjek matematik, sains, bahasa melayu dan bahasa Inggeris.

Saya masukkan juga modul readeasy. Saya perhatikan, anak tahun 2 belum boleh lagi boleh membaca bahasa Inggeris dengan baik.



Sampai pejam-pejam mata nak pilih kad. Hehehe. Readeasy class. 7-9 years old students.

No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...