Tuesday 30 June 2015

Mengapa Blog Penting Untuk Mereka Yang Baru Mula Bisnes?

Teks: Naimah Norman
Gambar: Google




1. Tujuan blog bukan semata-mata untuk menceritakan semua kisah pahit manis diari kehidupan atau meluahkan rasa tidak puashati terhadap sesuatu.

 Ada yang beranggapan blog semata-mata untuk memcoretkan kisah kehidupan. Harus kita faham, dengan penulisan yang baik dalam blog, kisah pahit manis pengalaman hidup yang kita coretkan mampu memberikan inspirasi kepada orang lain. Ia bukan lagi diari kosong yang hanya merupakan sebuah medan meluah perasaan. Pembaca akan tertarik dengan penulisan yang kita tulis dan seterusnya akan membuatkan mereka suka berkunjung dan membaca tulisan-tulisan kita seterusnya.

2. Blog adalah medium pemasaran yang sangat menjimatkan kos bagi mereka yang baru memulakan bisnes.

Untuk mengembangkan bisnes, kita harus ada medium yang sesuai. Jika kita yang baru mula bisnes dengan modal yang sangat terhad, adalah lebih baik kita gunakan blog untuk promosikan produk bisnes kita daripada kita bina website tetapi tiada jualan. Membina website memerlukan modal yang lebih besar berbanding membina blog. 

3. Blog adalah medium perkongsian ilmu, pengalaman dan kepakaran dan ianya sangat yang effektif. 

Untuk membina blog yang disukai pembaca, mulakandengan perkongsian ilmu dan pengalaman yang memberi manfaaat kepada pembaca. Jangan terus membuat promosi jualan. Bina rangkaian pembaca. Blog yang berinfomasi akan membuatkan pembaca suka dan tertarik untuk singgah ke blog kita lagi.

Ingin Belajar lebih lanjut untuk membina blog yang berpengaruh?

Sertai kami di ABDR yang sudah menjangkau 1200 ahli. Bergabung dan luaskan lagi rangkaian antara blog di ABDR. Ia akan membantu menaikkan trafik pembaca ke blog anda.

Mahu mendaftar ABDR?

Hubungi saya,
Siti Naimah Norman​ 
Whatsapp 0189069144
naimahnorman@gmail.com
naimahnorman.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...