Tuesday 10 November 2015

Sedekah Akan Menggandakan Rezeki Bisnes

Teks: Naimah Norman
Gambar: Koleksi Peribadi


Alhamdulillah, selamat datang buat pembaca yang setia dan pengunjung baru blog saya yang tidak seberapa ini. Moga kalian mendapat manfaat daripada perkongsian saya dan doakan saya terus menyumbang ilmu dan kemahiran untuk manfaat bersama.

Semalam sempena cuti deepavali, suami pun bercuti. Kami sekeluarga mengambil peluang keluar mencuci mata. Di melaka ini, jika tidak merasa keenakkan "coconut shake' memang suatu kerugian. Sebelum ini saya dan suami selalu pergi ke "Klebang Coconut Shake". Kali ini kami berkunjung ke "Coconut Shake Batu Berendam". Ternyata memang tidak mengecewakan.

Apa yang menariknya, peniaga ini memberikan air kelapa muda secara percuma. Memang benar, sedekah akan menggandakan rezeki bisnes. Tidak hairanlah kedai ini didatangi ramai pelanggan yang tidak putus-putus. Mereka yang nak beli bawa balik pun terpaksa beratur panjang. Sanggup beratur. Pelayan juga sangat mesra, cepat dan selesa. Menu makanan pun banyak. Ada nasi, bihun, mee dan lain-lain. Memang puas hati makan di sini.


Saya dan suami makan bakso dan "young taufu". Kenyang dan seronok. Sudah tentu sangat seronok dapat keluar dengan suami dan anak. Suami yang belanja pula. Apa yang tidak seronokkan?


Kehidupan seorang mama yang bekerja dari rumah, apabila dapat keluar berjalan-jalan adalah suatu nikmat yang sangat hebat. Saya ini kadangkala keluar rumah juga, tapi kebiasaaan berdua dengan mohamad. Keluar pun jika ada urusan kerja. Jika tidak, duduk rumah sahaja. Ini dapat keluar dengan suami, seronoknya lain macam. Ia terapi jiwa dan hiburan yang sangat mengembirakan. 

Ok, sekian perkongsian saya. Buat kalian yang berkunjung ke Melaka nanti, datanglah ke "Coconut Shake Batu Berendam". Kedainya tepi jalan sahaja. Mudah dicari. Ok, Assalamualaikum




No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...