Monday 8 December 2014

Fakta Tentang Blog



Blog nampak mudah dan kadangkala nampak remeh. 


Blog?

Mengapa blog?

Perlukah belajar blog?

Ketika saya mula menyampaikan hasrat untuk belajar blog, seorang rakan saya seolah-oleh mentertawakan saya. "Blog pun perlu belajar ke" kata beliau. Saya pun menerangkan tentang pengaruh blog dalam mempengaruhi orang lain. Mempromosikan produk melalui blog membolehkan produk jualan kita diketahui oleh seluruh dunia. 

Mengapa? Kerana blog ada hubungkait dengan google. Kebanyakkan pengguna internet menggunakan carian google untuk mendapatkan sesuatu produk atau mencari maklumat. Alhamdulillah hari ini, saya buktikan blog merupakan medium yang sangat luas. Kita lihat fakta tentang blog berikut;

5 Fakta tentang Blog ( copy www.wangcyber.com)

1) 77 % daripada pengguna internet memang gemar melayari blog dan membacanya, ada yang follow dan ada yang subscribe untuk mendapatkan update terkini.

2) Hampir 1/ 4 daripada jumlah masa yang di gunakan oleh seseorang itu untuk melayari internet telah digunakan oleh mereka untuk membaca artikel di blog.

3) Peniaga kecil yang menggunakan blog untuk mengupdate tentang produk mereka menerima jualan lebih dari 126% berbanding peniaga yang tidak pernah langsung menggunakan blog untuk proses pemasaran.

4) Apabila sesebuah blog menawarkan kandungan perkongsian yang menarik dan bernilai kepada pembaca, mereka bukan sahaja dapat mengukuhkan jenama perniagaan mereka malah dapat menambahkan lagi jumlah pengikut mereka dari masa ke semasa.

5) Kajian di Amerika Syarikat mendapati bahawa 81 % daripada pengguna internet gemar untuk memberikan kredit kepada blog yang mempunyai kualiti perkongsian yang bagus.

Bagi yang usahawan online yang belum memiliki blog, jom kita mula belajar membina blog kedai online. Hanya belajar atas talian sahaja. Belajar dalam group kelas di facebook. Kita belajar untuk mula membina blog dan penulisan di blog. Masa belajar pula sangat-sangat fleksibel untuk mereka yang sibuk. Boleh belajar bila-bila masa kelapangan.

Untuk mula belajar, anda boleh hubungi saya:
Sila SMS/WHATSAPP 0189069144
Email: naimahnorman@gmail.com



No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...