Monday 13 August 2018

Entri 35/44: Dunia ini Tiada Kepastian

Teks: Siti Naimah Norman
Gambar: Google


Ujian hidup sering buat kita rasa lemah. Rasa tak mampu nak teruskan apa kita buat. Rasa tiada semangat sangat. 

Setiap kita diuji dengan masalah. Lebih meruntuhkan jiwa apabila masalah itu tiada jalan penyelesaian yang nyata. 

Bersabar telah lama bersabar. Solat, doa yang baik-baik. Namun namanya manusia, akan rasa bosan dan mula mengalah.

Cara saya ingat kan diri, sentiasa ingat mati. Selagi hidup, hadaplah masalah itu, bukan lari dari masalah.

Mengapa Allah uji saya dengan pasangan yang OCD. (Obsessive Compulsive Disorder)?

Selalu saya bertanya dan saya tahu jawapannya. Kerana saya layak diuji. Kerana saya mampu hadapinya. 

Pasti dan pasti suatu ketika akan ada hikmah. Ujian hidup kita hari ini adalah bekal untuk hari kemudian.

Bertabahlah dan bertaqwa. Dunia ini tidak akan lengkap tanpa masalah. Semuanya sementara sahaja percayalah. 

Akhirat itu yang kita kejar dan penentu kemenangan kita. Tiada lagi masalah, tiada lagi keluh kesah. 

No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...