Tuesday 14 August 2018

Entri 42/44: Aku Mahu Memberi Sesuatu Pada Orang Lain

Teks: Siti Naimah Norman
Gambar: Koleksi Peribadi

Saya minat mengajar, minat pada kanak-kanak. Minat itu datang masa di universiti. Bercita-cita mahu jadi pensyarah.

Suatu ketika, saya berfikir, apakah yang akan saya tinggalkan selepas saya tiada. Saya mahu memberi sesuatu.


Ya, ilmu yang saya sampaikan itulah jalan untuk memberi. Ilmu akan digunakan sepanjang hayat.

Sejak itu, saya mengimpikan untuk menjadi seorang pendidik. Hasrat saya sambung pelajaran ke peringkat sarjana saya terpaksa tangguhkan kerana beberapa kengkangan antaranya kewangan.

Dengan sarjana itu, harapannya saya boleh menjadi pensyarah. Namun bukan semudah itu. Tapi saya tak kecewa pun tak jadi pensyarah.

Alhamdulillah, hari ini saya memberi sesuatu juga pada orang lain. Beri ilmu pada anak-anak. Allah lorongkan jalan.

Moga ini jalan untuk saya perbaiki diri dan amal dan jalan untuk ke syurgaNya. Amiin

No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...