Thursday 16 April 2015

Bisnes Produk Keluaran Muslim

Teks: Siti Naimah Norman
Sumber Gambar: Koleksi Peribadi dan Sumber Google

Alhamdulillah, Mama sudah secara rasminya menjadi agen sah produk keluaran Al Hadad Marketing Sdn Bhd. Insyaallah sedang merangkap bakal stokis. Kesihatan adalah sangat penting. Selepas melahirkan Mohamad, kesihatan mama sering terganggu. Kadangkala diserang sakit urat, selsema dan lenguh lutut. Antibodi badan sudah semakin rapuh. Alhamdulillah mama percaya kepada penawar yang disebut di dalam hadis Bukhari dan Muslim.

"Sesungguhnya habbatussauda itu penawar segala penyakit kecuali maut"

Habbatussauda ini terlalu banyak khasiatnya. Mama mengamalkan habbatusssauda jenis minyak dan juga kapsul. Gambar yang bawah ini Ekstrak Bunga Habbatussauda jenis minyak, Mama biasa guna untuk sapuan dan juga bagi Mohamad makan. Alhamdulillah sangat mujarab serta sesuai untuk bayi seawal 6 bulan. Mama biasa titikkan dalam makanan atau minuman Mohamad. Mama guna untuk sapuan jika Mohamad ada ruam atau gigitan nyamuk.


Menguruskan anak serta kerja rumah tangga memerlukan tenaga yang sangat banyak serta stamina harus kukuh. Mama pernah makan jamu tetapi tidak tahan kerana panas sangat dan sakit perut. Rasa keras je perut ini dan kadangkala terasa seperti ada bayi dalam perut ini padahal tidak mengandung.

Kadangkala mama juga kurang menjaga waktu makan. Makan ikut suka. Kadangkala perut dah masuk angin baru mama makan. Sebab itulah sampai diserang gasrik dan sakit kepala. Apabila sudah fokus buat kerja, makan selalu ditangguh. Insyaallah, selepas ini mama perlu tegas dalam menjaga kesihatan dan konsisten menjaga waktu makan.

Bulan lepas hampir 3 minggu kaki mama sakit. Sakit urat terutamanya bahagian bawah tapak kaki dan juga lutut lenguh. Hendak menguruskan Mohamad, dukung, mandikan dan layan dia pun terpaksa menahan sakit. Mama ambil keputusan makan habbatussauda jenis kapsul. Setiap hari ambil 2 biji pagi sebelum sarapan dan 2 biji sebelum tidur. Alhamdulillah belum habis sebotol makan, sakit kaki dan lutut sudah hilang. Memang benar habbatussauda ini penawar yang paling mujarab.

Mama memilih produk keluaran muslim kerana yakin dengan pemprosesan, cara pembuatan serta bahan yang digunakan. Kapsul keluaran Al Hadad adalah menggunakan gelatin, "Bovine" yang diperbuat daripada sumber haiwan seperti lembu dan kerbau. Ia gelatin yang dikeluarkan oleh Halagel, iaitu pengeluar gelatin halal di Malaysia yang mendapat pengiktirafan Jabatan Agama Islam Malaysia. Insyaalah, produk ini boleh dimakan dan digunakan tanpa was-was. Banyak lagi produk keluaran Al Hadad.


Jika kalian mahu menjadi ahli, boleh hubungi mama (whatsapp) 0189069144. Pendaftaran ahli adalah PERCUMA. Kalian boleh ke page ini Product Muslim E-Store atau blog muslimproductestore.blogspot.com.





No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...