Friday 24 October 2014

Terapi Mohamad Ketika Berusia 3 Bulan


Teks: Siti Naimah Norman
Foto: Koleksi Peribadi





Ini cerita ketika mohamad berusia 3 bulan. Mohamad jalani terapi. Mohamad tak demam tapi badan dia rasa panas dan nafas bunyi kuat seperti nak selsema. Apa lagi, jadi 'Wonderpad' la mama dengan ayah. Ayah tolong lapkan badan mohamad dengan air sejuk yang dititiskan dengan aroma bunga sejagat. Mama masa tu tolong ambil gambar.:) 

Berjaga-jaga sbelum demam. Budak-budak kecik ini, paling risau kalau demam. Nak sabar menjaganya dan layan kerenahnya. Slepas lap denga air sejuk tadi, alhamdulillah tak panas dah badan mohamad dan nafas pun tak berbunyi seperti sebelumnya. Mama sapu hidung Mohamad dengan aroma bunga sejagat tu. Sapu je dekat hidung insyaallah cepat kering selsema. Tengok la gambar Mohamad tu, bukan main seronok terapi sampai ternganga mulut.

Aroma bunga sejagat ini dihasilkan daripada saripati 9 jenis bunga-bungaan segar dan juga tumbuhan semulajadi seperti limau purut. Aroma Bunga ini juga miliki gelombang tenaga bunga yang berfungsi merawat pelbagai jenis masalah penyakit. Ia semulajadi tanpa bahan kimia. Kebanyakkan ibu bapa risau kalau anak mereka demam lebih-lebih lagi kalau anak berusia bawah 2 tahun. Takkan nak bagi makan ubat. Kalau pergi hospital mesti kena ambil darah sebab suspek macam-macam. Apa alternatif yang boleh dilakukan adalah dengan mengamalkan terapi menggunakan aroma bunga sejagat ini. Aroma bunga sejagat ini juga elok di buat mandian untuk bayi untuk menguatkan otot tulang. Caranya dengan menitiskan setitik aroma bunga sejagat di dalam air mandian. Air mandian haruslah menggunakan air paip. Jangan takut mandikan anak dengan air biasa atau air sejuk. Insyaallah ia lebih baik daripada menggunakan air suam. Tujuan air sejuk ini supaya dapat membuka rongga kulit bagi memudahkan ubat menyerap. 

Satu kajian telah dilakukan oleh Prof.Eme.Dr Norhisham wahab telah menemui keajaiban disebalik air sejuk ini. Air sejuk lebih berkesan merawat penyakit berbanding air panas. Anda boleh rujuk di website beliau www.profnorhisham.blogspot.com.   




Bagi anda yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai terapi ini dan mencuba sendiri aroma bunga sejagat ini boleh 'pm' saya di facebook Siti Naimah Norman atau whatsapp 0189069144. 




No comments:

Post a Comment

Ajar Anak Menerima Kekurangan dan Bersyukur

Teks: Siti Naimah Norman Gambar: Koleksi Peribadi Baru siap jahit lencana anak. Mama rajin dan banyak masa sangat. Huhu. Hari ni baru si aba...